
Üçüncü nesil 208 radikal şekilde değişiyor: İşte Polygon konsepti
Polygon konsepti, Peugeot'nun yeni tasarım döneminin temelini atıyor. Üretim versiyonunda bazı detaylar sadeleşecek olsa da, konseptin monolitik silueti ve aerodinamik yüzey tasarımı, markanın gelecekteki modellerinin ana hatlarını oluşturacak. Bu radikal dış görünüm, yeni 208'i sınıfında iddialı bir konuma taşıyacak gibi görünüyor.
Steer-by-Wire Teknolojisiyle Gelen Hypersquare Direksiyon
Konseptin iç mekânı, markanın teknolojik geleceğini temsil eden en çarpıcı detayı barındırıyor: Hypersquare direksiyon. İlk kez 2023’teki Inception konseptinde görülen dikdörtgen biçimli bu direksiyon, Peugeot’nun ilk kez kullanacağı steer-by-wire (sürüş-tel) sistemini içeriyor.
Peugeot CEO’su Alain Favey, bu yeni yapının "i-Cockpit hikayesinin bir sonraki adımı" olduğunu belirtiyor. Favey, sistemin sürücülere çeviklik ve benzersiz bir sürüş hissi sunacağını ve ilerleyen dönemde markanın diğer modellerinde de standartlaşacağını doğruladı.

Üretime yakın kokpit
Polygon'un kokpitinde teknoloji, tasarımla buluşuyor. Konseptte, yeni Peugeot 3008'de tanıtılan sistemle aynı olan 21 inçlik kavisli bilgi-eğlence ekranı yer alıyor. Bu detay, konseptin iç mekân tasarımının üretime oldukça yakın olduğunu gösteriyor.
STLA Small Platform ve elektrikli gelecek
Peugeot Polygon, Stellantis grubunun yeni STLA Small platformunu temel alıyor. Yeni platform hem hibrit hem de tamamen elektrikli güç ünitelerine uyumlu olsa da, yeni Peugeot 208'in tamamen elektrikli (BEV) bir model olarak pazara sunulması bekleniyor.
Öte yandan Peugeot, elektrikli modellere odaklanmasına rağmen, mevcut içten yanmalı motora sahip 208'in CMP platformu üzerinde üretimine devam edileceğini duyurdu. Bu karar, müşterilere "enerji seçimi konusunda özgürlük tanıma" stratejisinin bir parçası olarak görülüyor.
Yeni nesil Peugeot 208'in, gelecek yılın sonunda tanıtılması ve Opel Corsa ile birlikte İspanya'daki Zaragoza fabrikasında üretilmesi planlanıyor.


