Bmag Logo
Yabancı Dil Öğrenmek, Müziğin Beyindeki İşlenişini Etkileyebilir
Haber
1 dk okunma süresi

Oluşturma Tarihi: 01.10.2025 04:22

Güncelleme Tarihi: 07.12.2025 06:15

Popular Science

Yabancı Dil Öğrenmek, Müziğin Beyindeki İşlenişini Etkileyebilir

Araştırmacılar, müzikle ilgili bir hobinin dil becerilerini geliştirdiğini ve konuşmanın beyindeki işlenişini etkilediğini gösteriyor. Yapılan...
Araştırmacılar, müzikle ilgili bir hobinin dil becerilerini geliştirdiğini ve konuşmanın beyindeki işlenişini etkilediğini gösteriyor. Yapılan yeni bir çalışmaya göre bunun tersi de gerçekleşiyor; yabancı dil öğrenmek, müziğin beyindeki işlenişini etkileyebiliyor. Helsinki Üniversitesi Eğilim Bilimleri Fakültesi'nde çalışan bilim insanı Mari Tervaniemi, Beijing Normal Üniversitesi ve Turku Üniversitesi'nde çalışan meslektaşlarıyla beraber dil kazanımı ve müzik işleme arasındaki bu bağlantıyı araştırmış. Çalışmada, yaşları 8-11 arasında değişen Çinli ilkokul öğrencileri bir eğitim öğretim yılı boyunca takip edilmiş. Öğrenciler, bir müzik eğitim programı ile İngilizce diline yönelik benzer bir programa katılmışlar. Programların öncesinde ve sonrasında, çocuklardaki işitmeyle ilgili beyin tepkileri ölçülmüş. Tervaniemi, elde edilen sonuçları diğer eğitim programlarına katılan çocukların sonuçlarıyla karşılaştırmış. "Sonuçlar hem müzik hem de dil programının, işitsel sinyallerin sinirsel seviyede işlenmesinde etki meydana getirdiğini gösteriyor" diyor Tervaniemi. İngilizce eğitim programına dönük katılım, özellikle ses perdesi işleme bağlamında müzikal yönden bağıntılı seslerin işlenmesini geliştirmiş. Bulgular Cerebral Cortex bülteninde sunuldu. Mari Peltonen/Helsinki Üniversitesi. Ç: O.
Araştırmacılar, müzikle ilgili bir hobinin dil becerilerini geliştirdiğini ve konuşmanın beyindeki işlenişini etkilediğini gösteriyor. Yapılan yeni bir çalışmaya göre bunun tersi de gerçekleşiyor; yabancı dil öğrenmek, müziğin beyindeki işlenişini etkileyebiliyor. Helsinki Üniversitesi Eğilim Bilimleri Fakültesi'nde çalışan bilim insanı Mari Tervaniemi, Beijing Normal Üniversitesi ve Turku Üniversitesi'nde çalışan meslektaşlarıyla beraber dil kazanımı ve müzik işleme arasındaki bu bağlantıyı araştırmış. Çalışmada, yaşları 8-11 arasında değişen Çinli ilkokul öğrencileri bir eğitim öğretim yılı boyunca takip edilmiş. Öğrenciler, bir müzik eğitim programı ile İngilizce diline yönelik benzer bir programa katılmışlar. Programların öncesinde ve sonrasında, çocuklardaki işitmeyle ilgili beyin tepkileri ölçülmüş. Tervaniemi, elde edilen sonuçları diğer eğitim programlarına katılan çocukların sonuçlarıyla karşılaştırmış. "Sonuçlar hem müzik hem de dil programının, işitsel sinyallerin sinirsel seviyede işlenmesinde etki meydana getirdiğini gösteriyor" diyor Tervaniemi. İngilizce eğitim programına dönük katılım, özellikle ses perdesi işleme bağlamında müzikal yönden bağıntılı seslerin işlenmesini geliştirmiş. Bulgular Cerebral Cortex bülteninde sunuldu. Mari Peltonen/Helsinki Üniversitesi. Ç: O.

© 2025 bmag - Tüm hakları saklıdır.

Iyzico ile ÖdeIyzico Logo




HomeMagazinesB SeriesB RollUser