Bmag Logo

Yüksek sosyeteyi oynuyorlar
HABER
3 dk okuma

Oluşturma Tarihi: 01.10.2025

Güncelleme Tarihi: 14.11.2025

Auto Show

Yüksek sosyeteyi oynuyorlar

VW’nin üst sınıfta savaşacak modeli Arteon ilk karşılaştırmasında. Zenginleri bilir misiniz? Burada kısa bir süre ƶnce zengin olmuş sonradan...
VW’nin üst sınıfta savaşacak modeli Arteon ilk karşılaştırmasında. Zenginleri bilir misiniz? Burada kısa bir süre ƶnce zengin olmuş sonradan gƶrmeleri değil, kuşaklardır tüccar ya da sanayici olan ve en azından 10-20 nesildir Ƨok zengin olan kƶklü ailelerin üyelerini kastediyoruz. İşte bƶyle insanlar birƧokları gibi sonradan gƶrmelerin zevksizliklerinden, aşırılıklarından pek hoşlanmaz. VW de bu tür zenginler iƧin bir otomobil hazırladı: Arteon. Ancak bunu yaparken yeni amiral gemisini sonradan gƶrmeler gibi zevksiz ya da abartılı bir otomobil haline getirmekten kaƧındığını rahatƧa sƶyleyebiliriz. Bunun yerine Arteon iƧin, kƶklü bir markanın yapması gerektiği gibi, zevk sahibi bir kıyafet, zarif bir takım elbise tasarlanmış. 4.86 m’lik heybetli bir gƶvde, geniş bir ızgara, keskin bakışlı farlar, karoserdeki harika gƶrünümlü ütü izleri, etkileyici bir siluet... Bu kesinlikle ā€œucuzā€ veya ā€œzevksizā€ gƶrünmüyor. Evet, Arteon daha ilk bakışta üst sınıfa ait olduğunu hissettiriyor. Durum bƶyle olunca Arteon’un karşısına, piyasadaki en ƶnemli rakibini getirdik. Evet, Ƨok şey vaat eden bir model olan Volvo S90’dan bahsediyoruz: En zayıfı 254 HP güç üreten motorlar, maksimum kalite, havalı süspansiyon ve 8 ileri otomatik şanzımanla baharatlandırılmış neredeyse 5 m’lik bir otomobil. Yeni VW de Volvo gibi bolca modern teknoloji sunuyor: Sanal kokpit, el hareketlerinizle dokunmadan kontrol edilebilen bir multimedya sistemi, DCC adlı ayarlı süspansiyon, navigasyon destekli otomatik far ayarı ve hız kısıtlama fonksiyonları... Yani neredeyse akla gelebilecek her şey var. Aslında Arteon tamamen yeni bir otomobil değil. Çünkü –inanılmaz gibi gƶrünse de- 4 kapılı bir coupe olan Arteon’da Golf’ün MQB platformu kullanılıyor. Mühendisler bu Ƨomk yƶnlü platformu uzatıp genişletmişler ama elektronik aksam ve motor/aktarma unsurları diğer tipik bir VW taktiği olarak modellerinden alınmış. " template="/var/www/vhosts/autoshow.com.tr/httpdocs/wp-content/plugins/nextgen-gallery/products/photocrati_nextgen/modules/ngglegacy/view/gallery.php" order_by="sortorder" order_direction="ASC" returns="included" maximum_entity_count="500"] Bu sayede Arteon, MQB platformunu kullanan diğer araƧlar gibi gidiyor: Ƈok başarılı ve olgun. Süspansiyon sorunsuz Ƨalışıyor, direksiyon değişken ayar sayesinde direkt ve hassas, sürüş dengesi ve sürüş ƶzellikleri ise en iyi seviyelerde. Hatta test aracımızın 20 inƧlik devasa jantları bile konforu olumsuz etkileyemiyor. Hatta yüksek basınƧlı lastiklerine (fabrika tavsiyesi 0.3 bar) rağmen... Volvo’da ise durum farklı: 20 inƧlik jantlar, kƶtü yapılmış her asfalt yamasının üzerinden geƧerken vuruntu yapıyor. Motor sesleri de (2.0 lt hacimli bir 4 silindirli turbo) VW’dekinden daha fazla duyuluyor ve alt devirlerde bu sınıfa pek uygun olmayan sarsıntılar yaşatıyor. Volvo’nun direksiyonu da daha hissiz. Yine de S90, daha oturaklı ve zarif hissettiriyor. Tertemiz işçilik ve gƶze hitap eden kokpit, bize gƶre Arteon’dan yarımşar sınıf daha yukarıda. Ne yazık ki dokunmatik ekranın karmaşık sayılabilecek mƶnü katmanları trafikte dikkat dağıtabiliyor. VW de hissel kontroller sunamıyor. Onun da düğmesiz orta konsolu (fonksiyonlar ekrana yüklü) ve kalkışlardaki sarsıntıları can sıkabiliyor. DSG otomatik şanzımanın kickdown sonrasındaki ağırkanlı vites değişim mantığı konforlu güç akışlarında kesintiye neden oluyor. Devasa boyutlarına rağmen Arteon’da yetişkinler, arka koltuklarda dik bir şekilde oturamıyor. Bunun nedeni ise alƧalan tavan Ƨizgisinin baş mesafelerini olumsuz etkilemesi. Büyük bagaj kapağı ise bu şık asfalt gemisine değişkenlik yeteneği kazandırıyor: Bagajı stationlardaki gibi büyük yükleri (maksimum hacim 1557 lt) taşımak iƧin kullanabiliyorsunuz. VW’nin yaptığı aƧıklamaya gƶre Arteon’un Türkiye başlangıƧ fiyatı 1.5 lt 150 HP’lik motorda 244 bin TL, 2.0 lt 150 HP’lik TDI’da ise 321 bin TL. Volvo S90’ın (2.0 dizel, 235 HP) Türkiye başlangıƧ fiyatıysa 439 bin TL. Zenginler iƧin paranın ne kadar ƶnemi var bilemeyiz ama, bu kadar lüksün ve konforun bedeli hep yüksek oluyor. Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  Ā  SONUƇ Andreas Borchmann jan Horn Karşılaştırmayı kazandı, sınıf atlamayı başaramadı. VW Arteon iyi bir otomobil ama üst sınıf iƧin ā€œvayyyā€ efekti eksik. Bunun iƧin fazla sade, fazla Golf gƶrünüyor. Volvo’nun ışıltısı daha parlak. Ancak onun da teknolojilerinin uyumluluğu sorunlu.

© 2025 bmag - Tüm hakları saklıdır.

Iyzico ile ƖdeIyzico Logo




HomeMagazinesB SeriesB RollUser