
Yüksek sosyeteyi oynuyorlar
VWānin üst sınıfta savaÅacak modeli Arteon ilk karÅılaÅtırmasında. Zenginleri bilir misiniz? Burada kısa bir süre ƶnce zengin olmuÅ sonradan...
VWānin üst sınıfta savaÅacak modeli Arteon ilk karÅılaÅtırmasında. Zenginleri bilir misiniz? Burada kısa bir süre ƶnce zengin olmuÅ sonradan gƶrmeleri deÄil, kuÅaklardır tüccar ya da sanayici olan ve en azından 10-20 nesildir Ƨok zengin olan kƶklü ailelerin üyelerini kastediyoruz. İÅte bƶyle insanlar birƧokları gibi sonradan gƶrmelerin zevksizliklerinden, aÅırılıklarından pek hoÅlanmaz.
VW de bu tür zenginler iƧin bir otomobil hazırladı: Arteon. Ancak bunu yaparken yeni amiral gemisini sonradan gƶrmeler gibi zevksiz ya da abartılı bir otomobil haline getirmekten kaƧındıÄını rahatƧa sƶyleyebiliriz. Bunun yerine Arteon iƧin, kƶklü bir markanın yapması gerektiÄi gibi, zevk sahibi bir kıyafet, zarif bir takım elbise tasarlanmıÅ. 4.86 mālik heybetli bir gƶvde, geniÅ bir ızgara, keskin bakıÅlı farlar, karoserdeki harika gƶrünümlü ütü izleri, etkileyici bir siluet... Bu kesinlikle āucuzā veya āzevksizā gƶrünmüyor. Evet, Arteon daha ilk bakıÅta üst sınıfa ait olduÄunu hissettiriyor.
Durum bƶyle olunca Arteonāun karÅısına, piyasadaki en ƶnemli rakibini getirdik. Evet, Ƨok Åey vaat eden bir model olan Volvo S90ādan bahsediyoruz: En zayıfı 254 HP güç üreten motorlar, maksimum kalite, havalı süspansiyon ve 8 ileri otomatik Åanzımanla baharatlandırılmıŠneredeyse 5 mālik bir otomobil. Yeni VW de Volvo gibi bolca modern teknoloji sunuyor: Sanal kokpit, el hareketlerinizle dokunmadan kontrol edilebilen bir multimedya sistemi, DCC adlı ayarlı süspansiyon, navigasyon destekli otomatik far ayarı ve hız kısıtlama fonksiyonları... Yani neredeyse akla gelebilecek her Åey var. Aslında Arteon tamamen yeni bir otomobil deÄil. Ćünkü āinanılmaz gibi gƶrünse de- 4 kapılı bir coupe olan Arteonāda Golfāün MQB platformu kullanılıyor. Mühendisler bu Ƨomk yƶnlü platformu uzatıp geniÅletmiÅler ama elektronik aksam ve motor/aktarma unsurları diÄer tipik bir VW taktiÄi olarak modellerinden alınmıÅ. " template="/var/www/vhosts/autoshow.com.tr/httpdocs/wp-content/plugins/nextgen-gallery/products/photocrati_nextgen/modules/ngglegacy/view/gallery.php" order_by="sortorder" order_direction="ASC" returns="included" maximum_entity_count="500"] Bu sayede Arteon, MQB platformunu kullanan diÄer araƧlar gibi gidiyor: Ćok baÅarılı ve olgun. Süspansiyon sorunsuz ƧalıÅıyor, direksiyon deÄiÅken ayar sayesinde direkt ve hassas, sürüŠdengesi ve sürüŠözellikleri ise en iyi seviyelerde. Hatta test aracımızın 20 inƧlik devasa jantları bile konforu olumsuz etkileyemiyor. Hatta yüksek basınƧlı lastiklerine (fabrika tavsiyesi 0.3 bar) raÄmen... Volvoāda ise durum farklı: 20 inƧlik jantlar, kƶtü yapılmıŠher asfalt yamasının üzerinden geƧerken vuruntu yapıyor. Motor sesleri de (2.0 lt hacimli bir 4 silindirli turbo) VWādekinden daha fazla duyuluyor ve alt devirlerde bu sınıfa pek uygun olmayan sarsıntılar yaÅatıyor. Volvoānun direksiyonu da daha hissiz. Yine de S90, daha oturaklı ve zarif hissettiriyor. Tertemiz iÅƧilik ve gƶze hitap eden kokpit, bize gƶre Arteonādan yarımÅar sınıf daha yukarıda. Ne yazık ki dokunmatik ekranın karmaÅık sayılabilecek mƶnü katmanları trafikte dikkat daÄıtabiliyor.
VW de hissel kontroller sunamıyor. Onun da düÄmesiz orta konsolu (fonksiyonlar ekrana yüklü) ve kalkıÅlardaki sarsıntıları can sıkabiliyor. DSG otomatik Åanzımanın kickdown sonrasındaki aÄırkanlı vites deÄiÅim mantıÄı konforlu güç akıÅlarında kesintiye neden oluyor.
Devasa boyutlarına raÄmen Arteonāda yetiÅkinler, arka koltuklarda dik bir Åekilde oturamıyor. Bunun nedeni ise alƧalan tavan Ƨizgisinin baÅ mesafelerini olumsuz etkilemesi. Büyük bagaj kapaÄı ise bu Åık asfalt gemisine deÄiÅkenlik yeteneÄi kazandırıyor: Bagajı stationlardaki gibi büyük yükleri (maksimum hacim 1557 lt) taÅımak iƧin kullanabiliyorsunuz. VWānin yaptıÄı aƧıklamaya gƶre Arteonāun Türkiye baÅlangıƧ fiyatı 1.5 lt 150 HPālik motorda 244 bin TL, 2.0 lt 150 HPālik TDIāda ise 321 bin TL. Volvo S90āın (2.0 dizel, 235 HP) Türkiye baÅlangıƧ fiyatıysa 439 bin TL. Zenginler iƧin paranın ne kadar ƶnemi var bilemeyiz ama, bu kadar lüksün ve konforun bedeli hep yüksek oluyor.
Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā
SONUĆ
Andreas Borchmann
jan Horn
KarÅılaÅtırmayı kazandı, sınıf atlamayı baÅaramadı. VW Arteon iyi bir otomobil ama üst sınıf iƧin āvayyyā efekti eksik. Bunun iƧin fazla sade, fazla Golf gƶrünüyor. Volvoānun ıÅıltısı daha parlak. Ancak onun da teknolojilerinin uyumluluÄu sorunlu.
Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā Ā
SONUĆ
Andreas Borchmann
jan Horn
KarÅılaÅtırmayı kazandı, sınıf atlamayı baÅaramadı. VW Arteon iyi bir otomobil ama üst sınıf iƧin āvayyyā efekti eksik. Bunun iƧin fazla sade, fazla Golf gƶrünüyor. Volvoānun ıÅıltısı daha parlak. Ancak onun da teknolojilerinin uyumluluÄu sorunlu.

